Skappeljakke :-)

Hehe. Eg trudde aldri at eg skulle strikke Skappel, men no har eg fått eit oppdrag på ei jakke og eg gler meg faktisk til å starte. Den er strikka i kvit eller kanskje eg heller skal kalle det eggeskalfarga alpakka frå Rauma uldvare. Inca og Iris skal brukast ilag og strikkes på pinne 7.
Ute er det kaldt, så det er lagt ved i ovnen, så innimellom klesvask og matlaging skal strikkepinnane også gå seg varme :-)

14 kommentarer

Tove

30.10.2012 kl.19:23

Spennende. Var oppskrift på en Skappel genser i Kamille nå, fristes til å prøve jeg. Men så kul er den jo ikke.

gretashobby

30.10.2012 kl.19:28

Lykke til. Det skulle gå fort for deg. Var snakk om ei stund att eg skulle alga Skappelgenser for ei, men ahr ikkje hørt noko. Så da ombestemte ho seg vel. finnes jo andre strikkeoppdrag. Men sikkert kjekt å strikke. Gler emg til å høre kossen det er og å sjå jakka. klem

dandilion

30.10.2012 kl.19:29

Blir spennende å se hvordan den blir :) Jeg strikker tøfler, jeg. Utvider stadig strikkerepetoaret med ting som kan strikkes fram og tilbake ;)

fruensvilje

30.10.2012 kl.19:30

lykke til :))etter å ha fulgt et par skappel strikere på muritun tenker eg att du ikke bruker mange dagene på prosjektet

synnovesyr

30.10.2012 kl.21:10

Lykke til,regner med at vi ganske så snart får se jakken her:)

Paafyll:-)

30.10.2012 kl.21:22

Lykke til - vi vil se resultatet:-)

strikkogtov

30.10.2012 kl.21:28

Blir spennende å se. Fin farge :)

Sirdalsrypa - Grete

30.10.2012 kl.21:56

Så spennende da :) kos deg :)

mimmimor

02.11.2012 kl.18:35

Du legger vel ut bilde av jakken når den nærmer seg enden? Ut fra bildet ser den ikke så stygg ut som genseren :)

Ellen

05.11.2012 kl.12:10

Åhh, så heldig du er som har fått tak i oppskrift. Jeg er nå snart ferdig med Skappelgenser nr 2, og ønsker veldig å strikke jakken. Det er jo umulig å få tak i kittet! Garn er å få i butikk, men ikke oppskriften. Kan du please sende meg den???

venkesstrikk

06.11.2012 kl.08:59

mimmimor: den blir nok finere enn genseren for den har lomme og krage, men ellers er den jo bare enkel og uten former om du forstår

mimmimor

07.11.2012 kl.08:08

Virker som det "formløse" er i vinden for øyeblikket, men det er nok ikke helt meg. Venter til motebildet snur, kommer nok noe jeg liker.

Elizabeth

08.11.2012 kl.04:08

Er det mulig å få oppskriften? De er hele tiden utsolgt for kittet:/

Stine

11.11.2012 kl.00:05

Har du mulighet å dele oppskriften? :)

Kittet er utsolgt, og jeg ønsker oppskriften sååååå !!!

46, Ålesund