Skappeljakke :-)

Hehe. Eg trudde aldri at eg skulle strikke Skappel, men no har eg ftt eit oppdrag p ei jakke og eg gler meg faktisk til starte. Den er strikka i kvit eller kanskje eg heller skal kalle det eggeskalfarga alpakka fr Rauma uldvare. Inca og Iris skal brukast ilag og strikkes p pinne 7.
Ute er det kaldt, s det er lagt ved i ovnen, s innimellom klesvask og matlaging skal strikkepinnane ogs g seg varme :-)

14 kommentarer

Tove

30.10.2012 kl.19:23

Spennende. Var oppskrift p en Skappel genser i Kamille n, fristes til prve jeg. Men s kul er den jo ikke.

gretashobby

30.10.2012 kl.19:28

Lykke til. Det skulle g fort for deg. Var snakk om ei stund att eg skulle alga Skappelgenser for ei, men ahr ikkje hrt noko. S da ombestemte ho seg vel. finnes jo andre strikkeoppdrag. Men sikkert kjekt strikke. Gler emg til hre kossen det er og sj jakka. klem

dandilion

30.10.2012 kl.19:29

Blir spennende se hvordan den blir :) Jeg strikker tfler, jeg. Utvider stadig strikkerepetoaret med ting som kan strikkes fram og tilbake ;)

fruensvilje

30.10.2012 kl.19:30

lykke til :))etter ha fulgt et par skappel strikere p muritun tenker eg att du ikke bruker mange dagene p prosjektet

synnovesyr

30.10.2012 kl.21:10

Lykke til,regner med at vi ganske s snart fr se jakken her:)

Paafyll:-)

30.10.2012 kl.21:22

Lykke til - vi vil se resultatet:-)

strikkogtov

30.10.2012 kl.21:28

Blir spennende se. Fin farge :)

Sirdalsrypa - Grete

30.10.2012 kl.21:56

S spennende da :) kos deg :)

mimmimor

02.11.2012 kl.18:35

Du legger vel ut bilde av jakken nr den nrmer seg enden? Ut fra bildet ser den ikke s stygg ut som genseren :)

Ellen

05.11.2012 kl.12:10

hh, s heldig du er som har ftt tak i oppskrift. Jeg er n snart ferdig med Skappelgenser nr 2, og nsker veldig strikke jakken. Det er jo umulig f tak i kittet! Garn er f i butikk, men ikke oppskriften. Kan du please sende meg den???

venkesstrikk

06.11.2012 kl.08:59

mimmimor: den blir nok finere enn genseren for den har lomme og krage, men ellers er den jo bare enkel og uten former om du forstr

mimmimor

07.11.2012 kl.08:08

Virker som det "formlse" er i vinden for yeblikket, men det er nok ikke helt meg. Venter til motebildet snur, kommer nok noe jeg liker.

Elizabeth

08.11.2012 kl.04:08

Er det mulig f oppskriften? De er hele tiden utsolgt for kittet:/

Stine

11.11.2012 kl.00:05

Har du mulighet dele oppskriften? :)

Kittet er utsolgt, og jeg nsker oppskriften s !!!

46, lesund

Mitt navn er Venke,eg er 46 r er gift og har tre barn p 15, 19 og 21 r. Min store lidenskap er strikking. P bloggen min vil eg gjerne vise fram litt av det eg lagar, kanskje til inspirasjon for andre? Eg strikkar gjerne p bestiliing, send evt mail til venk@online.no Besk min Epla-butikk http://venkesstrikk.epla.no