Rett opp genser -Pickles

Strikkeoppdrag for Pickles er alltid spennande. For det første har dei kjempefint garn og enkle mønster utanom det vanlige. Her har eg strikka ein rett-opp-genser i dobbel Pickles silk mohair. Det er ei stund sidan eg strikka modellen, men først i dag la dei ut oppskrifta og eg kan vise genseren på bloggen.

Rett opp betyr at armane er strikka rett opp på toppen av genseren.

Ganske uvanlig, men smart og om du går inn på pickles.no kan du sjå genseren med modell inni

Armane er ganske trange, men genseren set veldig fint på. Yngstejenta forelska seg både i garn, farge og modell, så eg må nok lage ein til henne når eg får tid :-)

11 kommentarer

Grete

17.03.2013 kl.13:04

En interessant modell, kanskje ikke for meg, har sett på modellen, men kanskje mer for den yngre garde :))

mimmimor

17.03.2013 kl.14:02

Måtte inn og kikke på modellen - den ble kjempestilig!

Full av Ull

17.03.2013 kl.14:29

Veldig stilig genser! Hadde ikke trodd den skulle være så fin på en modell, men det var den virkelig :) Så heldig du er som får teststrikke for Pickles ;)

akbhandy

17.03.2013 kl.14:30

Det genseren så litt underlig ut før jeg fikk sett den på modellen. Superfin var den på. :-)

Greta

17.03.2013 kl.17:04

det var veldig spesielt. Såg litt rar ut men ikkje på modellen. Tøft faktsik. Så flink du er som er modell strikker. Håper du er flink å ta deg betalt for det? Ha ein fin søndagskveld min venn

Åse

17.03.2013 kl.18:33

Må innrømme jeg ble litt forundret, men den er sikkert morsom å strikke. Den var kjempefin på modellen :)

Monica Myrvang Friis

18.03.2013 kl.08:24

Det er deilig garn..og litt pussig fasong..hehe, men jeg har jo ikke sett den på :) Ha en strålende dag fine du :)

Karoline

18.03.2013 kl.16:49

Ønska me en sånn!!

Jane

21.03.2013 kl.19:31

Den gensern er så fin. Er du prøvestrikker for Pickles? Det hadde vært drømmen :)

venkesstrikk

21.03.2013 kl.20:08

Jane: Ja jeg strikker modeller for de:-) veldig kjekt

Lena

30.03.2013 kl.22:04

Hei! Jeg er igang med genseren, men ble usikker på om jeg gjør disse vendingene riktig.. Brukte du teknikken fra "vendinger"-videoen eller fra "vendinger rundt"-videoen til Pickles?

47, Ålesund