Kåpe str 9 mnd

Litt småplagg er greit å ha på pinnane sommarstid og når Drops har 25% på alt ullgarn i mai, er det berre å hamstre garn og strikke i veg

Akkurat no har eg strikka til Eplabutikken min, men eg ventar snart på eit oppdrag frå Pickles. Alltid spennande å sjå kva som kjem i pakken frå dei

Kåpe i str 9 mnd. Oppskrift Babydrops 17-1 strikka i Drops Merino Extra fine. Det er eit av mine favorittgarn. Kåpa har fletter og rundfelling. Detaljer som er artig å strikke og gjer eit enkelt mønster litt meir spennande

Som dei fleste andre, kan vi også skilte med flott ver om dagen :-)

Hittil i år kan vi notere fleire sommardagar enn i heile fjor sommar og det får vi ta med oss når regnet kjem tilbake og alt er som normalt igjen, for at det skal vare resten av sommaren er vel ingen som trur på, men akkurat no føles det nesten slik, merkelig hukommelse....

Ellers driv eg med opplæring av ein ny medarbeidar på jobb. Det er greit å få på plass før ferien. Har nemlig planar om litt småturar etterkvart og då er det jo eit must at butikken kan klare seg utan meg. Ellers nyt eg at dagane er lange og lyse, det fristar nesten ikkje å legge seg når sola fortsatt skin i fjella. Du skal ikkje sova bort sumarnatta......

12 kommentarer

ewymarie

30.05.2013 kl.00:20

Godt å høre at dere koser dere med fint vær og at alt er i rute før sommerferie.

Ha en god natt :)

synnovesyr

30.05.2013 kl.02:07

Så nydelig kåpe,både mønstret,fasongen og fargen var flott. Heldig dere som har sommervær,kan ikke si det samme her,regner omtrent hver dag så uteliv har det blitt lite av. Håper på bedre dager etterhvert:)

Grete

30.05.2013 kl.05:45

Veldig søtt og fint dette her da :)) hmm småturer til sommeren...Lista ?? hihi du er mer enn velkommen på besøk vet du, senga står alltid kar :))

hobbyting

30.05.2013 kl.07:09

Vi har også hatt flere dager god vær hittil enn det vi hadde i hele fjor. Om det varer vet ingen men vi har hatt en maimåned som vi vil huske. Nå sover jeg ikke mange timene om natta for nå er det lyst og det er så deilig!

SigridfraEnget

30.05.2013 kl.08:19

Småplagg er det alltid koselig å strikke. Selv holder jeg på med en svær herregenser i ull, og den skal gjøres ferdig så snart eksamen er over. Og etter det skal jeg ha noe smått på pinnene. :-)

Greta

30.05.2013 kl.08:39

Nydelig kåpe. Eg og digger det garnet. Har hamstra ein god del. Og du håper deu og fikk 35% avslag, for det har eg gjort ;). Det er så fint med fletter og det pynter sånn opp enkle plagg. Ser med ein gang kjempeavasnsert ut.

vi får nyte veret så lenge vi har det det. Var ute til kl 22.30 i går eg. Men da var det nesten klart for senga. Fortsatt kveldstrøtt dame. Fortsatt nydelig uke.

Sonja

30.05.2013 kl.09:59

Ett søtt sett. Flott strikket!

Blir jo spennende med det Pickles-oppdraget.

strikkogkos

30.05.2013 kl.12:05

supersøt babykåpe! Merinogarnet er kjempefint, nydelig å strikke av og gir fint resultat.

strikkogtov

30.05.2013 kl.16:59

Det var ei nydelig kåpe, både fargen og mønsteret :)

Refleksjon på livsvegen

30.05.2013 kl.20:03

Vakkert arbeid :-)

Nyt sommaren medan den er her!!

dandilion

30.05.2013 kl.20:40

Nydelig sett du har laget! Herlig med sol og varme. Gjelder å nyte det og det har jeg gjort i dag. Herlig! :)

Hobbystua

02.06.2013 kl.19:41

Nydelig og jakke/kåpe og lue og fletter er noe jeg legger merke til,for det er så pent på småplagg også:-))

47, Ålesund