Ta vakre skritt mot julen

Hehe. Dette er ikkje akkurat eit juleinnlegg, men navnet på sokkane eg har strikka

Ta vakre skritt mot jula er navnet som Dropsdesign har gitt sokkane.
Dei er strikka i Fabel raud nr 106 og natur nr 100 og fins under dropsdesign.no sin juleinspirasjon dropsekstra 0-860.
Plutselig har det gått opp for meg at det nærmar seg advent med stormskritt og då er det koselig å pusle med litt småstrikk med julepreg. Ikkje dermed sagt at desse sokkane kun kan brukast til jul. Dei skal sendast sørvestover til Sirdalsrypa berre eg blir ferdig med resten av oppdraget.
I dag ser det ut til å bli nydelig ver ute. Det har vore nattefrost, men det ser ut som sola snart kjem. Greit å få eit par timar med dagslys før eg skal inn å jobbe. Det er ikkje mykje dagslys å skimte inne på eit kjøpesenter og når arbeidsdagen min er over er det mørkt. I går kveld fyrte vi i ovnen for første gong i haust, men det var koselig:-)

11 kommentarer

Siv Svanem

06.11.2013 kl.09:29

Fin julegave det der. jeg elsker slike sokker og har tenkt å få strikket noen før jul jeg også.

Oldemorbloggen

06.11.2013 kl.10:00

Ingenting er så koseleg som den første gongen ein fyrer i omnen om hausten/vinteren. Her er varmepumpe i to etasjar, så eg trur det må bli temmeleg kaldt før det blir fyrt. Eg syns sokkane hadde julestemning i seg.

gretashobby

06.11.2013 kl.11:03

Hei. Så flotte og fine sokker du har laga for Grete. Desse blir ho nok henrykt over :D. Masse mønster på dei så du må holde tunga rett i munnen. Ja skal amn alge julegaver er det berre å sette igang no. tida flyg fort avgårde. klem

Anne Marie

06.11.2013 kl.11:34

Flotte og julelige sokker. Ønsker deg en flott dag :-)

Sonja

06.11.2013 kl.13:33

Der er koselig at det nærmer seg jul. :O)

De sokkene var jo bare helt nydelige da.

strikkogkos

06.11.2013 kl.14:04

Deilige og fine sokker dette! En må jo følge med på mønsteret hele tiden, men det er det verdt :)

fruensvilje

06.11.2013 kl.16:17

kjempefine sokker,nesten for fine til å gjømme bort i et støvlepar :))

frustrertfrueihouston

06.11.2013 kl.16:17

Så fine sokker! Har strikket en del sokker her borte også. Men de fleste er bare ensfarget og kjedelig, men jentene har fått noen mønstrete som ble godt mottatt. Så jeg kjøpte med meg litt garn fra Norge til nye, nå når jeg var hjemme. Det er ikke så stort utvalg i ullgarn her borte, eller kanskje jeg ikke har funnet rett butikk? Alltid koselig med ullsokker, spør du meg.

Hekleri og Ra

06.11.2013 kl.18:44

Flotte sokker :-)

SigridfraEnget

06.11.2013 kl.22:48

Å, så fine sokker! Jeg pusler også med småstrikk nå, pulsvarmere og tøfler og sånt. Noe blir nok julegaver også, så jeg slår to fluer i ett smekk: både gaver til andre og rekreasjon på meg.

dandilion

07.11.2013 kl.18:00

Flotte sokker! Godt med varme lodder vinterstid. Herlig å fyre i ovnen. Jeg er glad for at vi har fått oss vedovn i Nyhuset. Vi hadde ikke det før.

Grete

07.11.2013 kl.22:25

å sukk :)) der var jo julesokkene :))))))

47, Ålesund