Fiskervotter

Har fått eit strikkeoppdrag, å strikke fiskervotter. Det er vanlige votter i norsk tradisjonsmønster, men så er det strikka halvfingrer inni slik at du kan vippe opp fremste del av votten og vips så har du litt bedre grep uten å måtte ta av votten. Smart

Dei er strikka i Smart i koksgrått og offwhite. Det er eit slitesterkt superwashgarn

Ikkje akkurat så praktisk VMstrikk, men eg har fått med meg at vi har fått to gull i dag, så heilt håplaust er det no ikkje.

12 kommentarer

annebe

22.02.2015 kl.15:41

Det er smart ja ..og riktig fine ble de jo også :) Ønsker deg en fin søndag videre og ei flott kommende uke :)

Egeo

22.02.2015 kl.16:31

Nydelig arbeid!

frodith

22.02.2015 kl.16:40

Sånne har jeg sett før, kjempefine :-) Og deilig slippe å ta av helt :-)

fruensvilje

22.02.2015 kl.16:41

veldig fine votter og fint mønster :)praktiske votter til annet en fiske :)

Hobbystua

22.02.2015 kl.19:35

Så flotte votter du har strikket og for en krevende jobb det må ha vært:-) Ja denne helgen har vært artig med så mye fin sport på tv og for noen prestasjoner det var i dag med våre to herlige unge jenter som tok gull. Ja i dag kjente jeg tårene presse på ...:-)

margarites

22.02.2015 kl.21:07

Kjempefine, og de krever at du følger med på det du strikker. Kan ikke bli altfor ivrig tv-titter når sånt strikketøy er på pinnene. Men ørene kan jo brukes til å få med seg hva kommentatorene sier samtidig som du strikker, så da blir det "to fluer i en smekk" likevel. :-)

ingerslilleverden.blogg.no

22.02.2015 kl.21:13

Geniale votter! Jeg var så heldig å få tilsendt noen hjemmestrikka votter for et par år siden- er kjempegad i dem :D

Ha en flott søndag videre. :)

Siv Svanem

24.02.2015 kl.09:25

Fine votter i alle fall.

strikkepinneklirr.blogg.no

24.02.2015 kl.21:55

Kjempefine votter. Jeg strikka sånne for noen år siden til mannen min, i et annet mønster og andre farger riktignok. Han fisker ikke, men pusler ute med mye annet og synes det er greie votter til sånt bruk. Imponerende er det også at du har fått mønsteret rett i disse vm tider.

gretashobby

25.02.2015 kl.13:40

Flotte hanske/votter. Kan brukes til mye sesse her. Veldig fine votter til å bruke på fiske syns eg. Og det er ikkje VM strikk da, men du ahr kalrt det du. Får vel sette emg klar til Tv-strikk eg og no.

Katrine Bjellhansen

28.02.2015 kl.08:47

Så utrolig fine:)

strikkogkos

28.02.2015 kl.23:12

Flotte votter! og nydelig strikket. Det er jo så smart å slippe å ta dem av :)