God genser - Pickles egostrikk

Som kjent for dei fleste, så er eg teststrikkar for Pickles. Ei superkjekk oppgave for meg som alltid må strikke og som er nysgjerrig på nye ting. Desse tre åra har eg lært mykje nytt. Det går an, sjølv om eg lærte å strikke når eg var fire og den første genseren såg dagens lys når eg var åtte. Den var sennepsgul, med flette foran. Den hadde sikkert vore like moderne i dag. Skal tru kvar den har teke vegen?

Pickles har akkurat gitt ut eit nytt magasin som heiter Egostrikk og en av mine teststrikk er med her. Genseren har fått navnet , God genser og er strikka i Pickles big fuzz.  Ein enkel patentstrikka genser og som vanlig med lite montering. God og varm til kjølige sommarkveldar, men hadde nok vore ein deilig jobbgenser på vinteren også. Bildet over er selfie. Bildet under er bildet lånt frå magasinet. Fleire modellar fins på www.pickles.no

9 kommentarer

Oda Helene Hjørnevik

03.06.2015 kl.19:01

den var veldig stilig!

sammegreia

03.06.2015 kl.19:02

Den var utrolig fin! Ha en strålende kveld!

Hadde satt pris på om du sjekket bloggen vår!:)

frodith

03.06.2015 kl.19:11

Herlig farge! Du er flink venke :-)

Trulte H

03.06.2015 kl.20:55

Flott farge. Man blir aldri for gammel til å lære noe nytt. Jeg lærer stadig noe når jeg driver å eksperimenter med garn og pinner jeg.

Hekleri og Ra

03.06.2015 kl.21:22

Så de var kommet med et nytt hefte. Vurderer å kjøpe det :-)

fruensvilje

03.06.2015 kl.21:29

det var en fin genser,og dere kledde den både du og modellen :)

margarites

03.06.2015 kl.21:36

Wow, du lærte å strikke når du var fire år! Ser for meg ungene i barnehagen strikke....eller ikke. Jeg vet ikke hvor gammel jeg var når jeg lærte det, men min første genser til meg selv kom i 1979 tror jeg, så da var jeg 14. Tror det var en VM genser, hvit med blått mønster. Tror faktisk jeg har det enda. Jeg husker jeg strikket jakke, lue og sokker til babyen til læreren min i 5 klasse, hvitt med brune hjerter. Og så ble det mye Barbieklær etter fri fantasi. Morsomt å tenke tilbake på egentlig.

Genseren du her har strikket ser skikkelig god ut, deilig å ha på litt kjølige kvelder - eller på en helt vanlig 3 juni uten sommervarme :-)

Siv Svanem

04.06.2015 kl.08:33

Herlighet det hadde nok ikke blitt noen genser da jeg var åtte år. Var ikke den beste i klassen på forming heller.

gretashobby

04.06.2015 kl.09:05

Den såg deilig ut den der. Den er vel god på jobb no også kan eg tenke meg. Så kaldt som det er for tida. Men snart kjem sommeren. Det er lov å håpe